تراکت چیست؟
تراکت نوعی تبلیغات تکثیری است با عمری کوتاه، جهت بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در ” مدت زمان معلوم ” با بیانی مستقیم و بدون واسطه، جهت معرفی و ترغیب مخاطب برای استفاده از خدمات و اقلام مورد نظر، به صورتی که خبر و آگهی درج شده بر روی تراکت، نوید از یک تحول، خبر مهم و یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد.تراکت ها غالبا با بیان تصویری و نوشتاری و بصورت چهار رنگ و فاقد پیوست می باشند. برای اندازه آن، ابعاد استاندارد mm210× mm145 و mm 210 × mm 295 در نظر گرفته شده است. یک گالری، موسسه تجاری، فرهنگی و یا غیره، پس از انجام فعالیت های روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود، اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است.
بصورت مثال: خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم، یک رویداد و یا فرا خوان شرکت در میتینگ، مسابقه، و جشنواره های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد.
در طراحی یک تراکت خوب باید موارد زیر را در نظر گرفت:
۱- یقیناً بداند چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد .
۲- کاملاً مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند .
۳- بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند .
۴- ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرارباشد.
۵- اولین نگاه مخاطب به تراکت ،او را وادار به پیگیری و جهت پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند.
۶- مطالب مندرج در تراکت باید کاملاً صادقانه و بدون هیچ نوع دروغ پردازی باشد.
ویژگی های تراکت:
از ویژگی های تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد.
۱- تراکت ارزانترین شکل تبلیغات است.
۲- به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.
۳- بدلیل توزیع مستقیم آن، طیف گسترده ای از افراد جامعه می توانند از آن استفاده کنند.
۴- قابل حمل بوده و میتوان آن را در فرمت های مناسب مطا لعه و بررسی کرد.
۵- ابعاد استاندارد کاغذ آن طور انتخاب شده است که در چاپ و تکثیر اسراف نمی شود.
چگونگی ایجاد یک ارتباط صحیح:
یک تراکت خوب موارد زیر را دارا می باشد.
۱- یقینا بداند چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد.
۲- کاملا مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند.
۳- بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند.
۴- ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرار باشد.
۵- اولین نگاه مخاطب به تراکت، او را وادار به پیگیری و جهت پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند.
1)جهت مشاهده لیست قیمت تراکت اینجا را کلیک نمائید
2)جهت ثبت سفارش این محصول اینجا را کلیک نمائید
- امتیاز :
- گزارش خرابی